بسمه تعالی

مقاله ای از اعضای کلوپ پروتون

حدود 2 سال است که خودروی پروتون در بازار ایران عرضه شده و بنده به عنوان یکی ازاولین کسانی هستم که این خودرو را در آبان ماه 1381 تحویل گرفتم.قبل از این خودرو بنده یک دستگاه پژو 405 جی ال ایکس مدل 77 داشتم که خودم این ماشین را از شرکت  ایـران خـودرو تحویل و آب بندی کردم بنده به عنوان یک مصرف کننده نظر خود را در مورد این 2 خودرو خدمت خوانندگان محترم عرض میکنم.

طرح خارجی پروتون شباهت زیادی به میتسوبیشی لنسر 92 با کمی تغییرات در کاپـــوت و چراغهای عقب که بزرگتــــر شده (بی ریخت شده) و طبق اظهار مسئولین شرکت زاگرس خودرو (پروتون)  همان لنسر سال 1997 می باشد.البته اگر کمی ول خرجی کنید و برای این ماشین رینگ و لاستیک اسپرت انداخته و کمی تغییر در سپرهای جلو و عقب (فلاپ) داده شود. شکل این ماشین بسیار بهتر شده و ضعف ظاهری آن تا حدودی بر طرف میشود.اولین موردی که در موقع تحویل گرفتن پروتون دیدم برخورد بسیار عالی و محترمانه مسئولین شرکت  بود که انصافاً هیچ شرکت خودرو سازی در ایران اینچنین برخورد مناسبی با مشتریان که شعار (حق با مشتری است) را رعایت نمی کنند(مثل هدیه یک دسته گل در موقع تحویل خودرو و یا تعویض مجانی دیسک و صفحه کلاج و کمک فنرهای عقب  در 20000 کیلومتر).

در حال حاضر ماشین بنده 45000 کیلومتر راه رفته و تا این لحظه هیچ پولی به جز بنزین خرج این ماشین نکرده ام و حتی  سرویس چکاب (روغن.فیلتر هوا و فیلتر روغن . شمع . و اجرت تعویض روغن  ) را خود شرکت به عنوان گارانتی محاسبه کرده است.

 ضمناً تحویل به موقع خودرو از زمان ثبت نام از محاسن این شرکت می باشد ولی متاسفانه در تهران یک نمایندگی خدمات بعد از فروش بیشتر موجود نمی باشد که انشا ا... با مساعدت مسئولین شرکت زاگرس خودرو این مشکل برطرف شود.

از نکات مثبت پروتون : توانائی حرکت بالا - کیفیت ساخت خوب - ترمزهای پرقدرت-راحتی سرنشینهای جلو - سرویس و خدمات بعد از فروش عالی - کولر بسیار عالی که در موقع روشن بودن تغییر زیادی در قدرت ماشین نمی دهد و همانند اتومبیلهای تولید داخل  ماشین جوش نمی آورد حتی در صورت فشار زیاد در سر بالائی- هندلینگ عالی در سر پیچها و حتی در مسابقات سرعت که بنده با سرعت بالا در سر پیچها میرفتم به هیچ عنوان ماشین منحرف نشد.

از نکات منفی پروتن : فروش بسیـــار بد در بـــازار آزاد- کمبود لوازم یدکی در بــازار آزاد (مانند چراغهای عقب و جلو ) گـــرانی لوازم یدکی - سپر عقب بسیار ضعیف - قیمت بالای خودرو (البته نسبت به خودروهای ساخت وطن مقرون به صرفه)امـــا خودرو پژو 405 که  همه هموطنـــان بهتر از بنــده از حسن و ضعف آن آگاهند  به عنــــوان یک مصرف کننده نظر خود را خدمتتان ارائه می دهم.در مدت 4 سال 4 بار باطری این ماشین را عوض کردم و به پیشنهاد یکی از دوستان مبلغ 70هزار تومان باطری خشک خریدم تا مشکل خالی کردن باطری حل شود. مشکل بعدی جوش آوردن ماشین در فصل تابستان بود که در موقع کولر گرفتن چراغ استپ روشن میشد که این مشکل نیز با هزینه 130هزار تومان رادیاتور اسپانیایی 4 لول حل شد .

یکی از مواردی که بنده را مجبور به تعویض ماشین کرد سفت بودن کلاج بود که در مسافرتهای طولانی مدت و ترافیک تهران خیلی مرا آزار میداد حتی 2 بار کائوچی کلاجم شکسته شد و در خیابان کلاج زیر پایم خالی شد که باداشتن کارت امداد ایران خودرو این مشکل نیز برطرف شد بنده در نمایشگاه خودرو با پرداخت مبلغ 12هزار تومان کارت اشتراک  امداد خودرو را تهیه کرده بودم.آخرین موردی که بنده را به قول معروف زده کرد تولید خودرو آردی بود که به جز موتور از همه اجزای پژو 405 تشکیل شده .

از نکات مثبت پژو 405: قدرت بالا- زیاد بودن لوازم یدکی -جا دار بودن باک بنزین- فضای خوب  و مناسب برای سرنشینان - فروش راحت و آسان در بازار .

از نکات منفی پژو 405: خدمات پس از فروش ضعیف - شتاب ضعیف نسبت به موتورهای هم ردیف 2000سی سی - کیفیت ساخت پائین -نداشتن شیشه برقی عقب - فنر لولها بسیار بلند و بی ریخت که از بغل بسیار مشهود است- کولر ضعیف که در ترافیک و سر بالائی به علت جوش آوردن موتور باید قید آن را بزنید - کلاج سفت - مصرف بالای  سوخت (که در موتورهای انژکتوری 1800 سی سی بهتر شده)

پروتون

پژو 405

ویژگی ها

9

6

راحتی راننده

10

8

دید از بغل

7

5

آینــــه بغل

9

8

دیــد جلــو

9

6

دیـد عـقب

9

8

فضای صنـــدلی جلو

9

7

راحتی صنـــدلی جلو

7

7

راحتی صنـدلی عقب

5

8

فضای صنـدلی عقب

8

8

فضای صندوق عقب

9

7

طرح جلو داشبورت

9

5

کیفیت ساخت

6

8

طـــــرح جلو

4

8

طــــرح عقب

6

4

ارزش قیمــت

7

7

توان موتور

7

4

مصرف سوخت

6

10

فضــــــای باک

9

5

راحتی و نرمی کلاج

9

6

شتاب اولیه

9

7

ترمـز

10

5

کولر

9

5

توان موتور در موقع کولر گرفتن

9

8

قابلیتهای دینامیکی

6

5

تجهیزات داخلی

8

7

ایمنی خــــودرو

9

5

کیفیت لوازم یدکی

 

 (توجه : حداکثر عدد 10 بهترین می باشد.)

با تشکر

نظرات 3 + ارسال نظر
دختری که هیچ کس و جز تو نداره دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:46 ب.ظ http://banooyemah.blogsky.com

سلام گلم

در کلبه ای که به اندازه یک تنهایی ست
دل من که به اندازه یک عشق است
به بهانه های ساده ی خوشبختی خود مینگرد
من از نهایت تاریکی شب حرف می زنم
من از نهایت شب عشق حرف می زنم
اگر به کلبه ی من آمدی ای مهربان
برای من چراغ بیاور
و یک دریچه که از آن
به ازدحام کوچه خوشبخت بنگرم!!!

موفق باشی

بانوی ماه دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:47 ب.ظ http://banooyemahtanha.blogsky.com

موفق باشی

[ بدون نام ] دوشنبه 9 آبان‌ماه سال 1384 ساعت 11:57 ب.ظ http://MRHS2002S.BLOGSKY.COM

توضیحات کامل و نحوه دریافت نوت بوک مجانی!! 5 دقیقه وقت بگذار ضرری که نداره. موفق باشید.
واقعا ضرری نداره! امتحان کنید! خدا رو چه دیدید شاید یه نوت بوک گیرتون اومد
یه
http://WWW.MRHS2002S.BLOGSKY.COM
PLAYSTAION & NOTEBOOK!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد