رنو پارس

رنو با کلیو و مدوس ( Clio&Modus ) همچنان در بخش خودروهای کوچک در اروپا پیشتاز است .

از زمان عرصه مدوس در سپتامبر 2004 نزدیک به 77000 دستگاه از این خودرو در اروپای غربی به فروش رفته است. در ژانویه 2005  ، Modus Compact MPV به سرعت با تخصیص 3/5 درصد از سهم بازار قسمت ب ( B-segment ) به خود، جای وخود را در بازار اروپا باز کرد و به تکیه گاه خوبی برای حفظ موقعیت رنو در این قسمت تبدیل شد .

کلیو و مدوس با هم معادل 6/13 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند و به این ترتیب جایگاه رنو را همچنان در صف اول بازار قسمت ب در اروپا تثبیت می کنند.

 

مگان تروفی و نسخه منحصربه  فرد آن : Megane Trophy Limited Edition

در نمایشگاه ژنو سال 2005،  رنو اسپرت تکنولوژی ( Renault Sport Technologies ) از یک نسخه جدیدتر و مسابقه ای تر از خودروی مگان رنو اسپرت ( Megan Renault Sport ) که دارای یک شاسی مسابقه ای است، پرده برداشت. این خودرو که Megane Trophy Limited Version نام دارد، از ماه مارس 2005 درمعرض فروش گذاشته میشود. در همین حال مگان تروفی در اول ماه می در مراسم بازگشایی مسابقات World Series که توسط رنو برگزار می شود، رقابت های خود را آغاز خواهد کرد. خودروی مسابقه Megane Trophy که بر روی یک شاسی لوله مانند مخصوص طراحی شده است ، از موتور V6  ، به حجم 3500 سی سی و با 24 سوپاپ برخوردار است. این موتور بر اساس موتور اسپس (Espace ) و ول ساتیس ( Vel Satis ) طراحی شده است.

 

زوئه ( Zoe ) تصوری جدید از یک خودروی رنو : کوچک در ابعاد، بزرگ در لذت رانندگی

رنو نمایشگاه ژنو 2005 را برای پرده برداری از جدیدترین خودروی کوچکش یعنی زوئه، انتخاب کرده است. زوئه خودرویی است کوچک، شهری و کلاس بالا که مجهز به موتوری است که رانندگی با آن بی نهایت لذت بخش است. نمای خارجی زوئه حاوی ترکیبی از خم های زیبا و برش های ظریف می باشد که جلوه ای بسیار زیبا به آن می دهد. این در حالی است که فضای درون آن بسیار مجلل و در عین حال عملکردی است. بطوریکه سه صندلی بزرگ و یک صندوق عقب جادار در آن تعبیه شده است.

 

نمایشگاه موتور ژنو 2005

در نمایشگاه موتور اتومبیل ژنو در سال 2005، رنو از دو خودروی هاچ بک کلاس بالای خود که تغییراتی در آنها داده شده پرده بر می دارد . طراحی لاگونا و ول ساتیس جدید به طور قابل ملاحضه ای بسط و پیشرفت داشته است. تجهیزات تازه، سیستم های ایمنی، موتورها و تغییرات سیستم های انتقال قدرت موتور به چرخ، همه دست به دست هم داده اند تا راحتی بیشتر، کیفیت بالاتر و لذت رانندگی را برای مصرف کننده فراهم کنند.

 

رنو سهام خود در نیسان دیزل را بفروش می رساند.

رنو اعلام کرد که تمام سهام 88/17 درصدی این شرکت ( 6/43 میلیون سهم ) در کمپانی نیسان دیزل موتور

( Nissan Diesel Motor Co.,Ltd ) را به فروش رسانده است. رنو در ماه مارس 1999 به عنوان قسمتی از همکاری های مشترکش با گروه نیسان ( Nissan Group ) سهام نیسان دیزل را خریداری کرده و در پی ریزی مجدد و دوباره سازی نیسان دیزل پشتیبان این شرکت بوده است.

 

فرمول 1 : نخستین برد برای رنو!

رنو بهترین نتیجه اش را از زمان بازگشتش به مسابقات فرمول1، در مسابقه جایزه بزرگ استرالیا در سال 2005 ( Australian Grand Prix )، بدست آورد. جیانکارلو فیسیشلا ( Giancarlo Fisichella ) در صدر ایستاد و به همراه وی فرناندو آلونزو ( Fernando Alonso ) زوج راننده رنو توانست در این مسابقات مقام سوم را کسب کند.  

 

رنو : با یکصد سال نو آوری در رانندگی

در سال 1922 ، خودروی تورپدو مدل ج م ( Torpedo Type JM ) ، به موتوری با قدرت 12 اسب بخار مجهز شد. بر اساس پیشرفت هایی که در زمان جنگ جهانی اول در زمینه تکنولوژی بوجود آمد،  موتورهای رنو نیز ترقی زیادی کردند و از کیفیت بالایی برخوردار شدند. تمام سیستمها و زیر ساخت های خودرو کاملتر شدند . دانش سرشار فنی و عملی مهندسین رنو روزنه ای برای خروج از محدوده خودرو و ورود به محدوده بزرگتری از تقاضاها پیدا کرد و از سال 1921 در رنو شاخه هایی برای موتور هواپیما، کشتی، تراکتور، کامیون و موتور سایر ماشین های صنعتی بوجود آمد .

 

www.meida.renault.com

www.renault.co.ir